Istota zła/ Luca D' Andrea


"Istota zła" to historia Jeremiasza Salingera, który przeprowadza się do małej miejscowości w górach (z której pochodzi jego żona) wraz z Annelise i córką Clarą. Ma on tam razem ze swoim wspólnikiem i najlepszym przyjacielem Mikem realizować film o ratownikach górskich, ich pracy. Niestety, podczas jednej z akcji ratunkowych, na którą jedzie Salinger, ginie cała załoga i tylko on przeżywa. Stres pourazowy i konieczność zajęcia czymś swoich poszarpanych myśli sprawia, że natrafia na historię sprzed lat, która do dziś zdaje się być niewyjaśniona i nadal mrozi krew w żyłach... A jego głowa wciąż jest nękana przez głos Bestii. 

Historia streszczona na okładce sprawiła, że pomyślałam, że to może być coś świetnego. Ale czy tak było? W uśmiechem na twarzy i lekkością na sercu stwierdzam, że się nie pomyliłam. Luca D'Andrea stworzył przede wszystkim genialny klimat. Góry, który pożerają człowieka, ich tajemnice. Czai się w nich niezbadane zło, które zdecydowanie działa na naszą wyobraźnie. Góry to żywioł, który nie ma litości. Zginęło w nich mnóstwo osób. Nie jest to miejsce przyjazne turystom, ale raczej takie, które tylko czai się do ataku na nieostrożną osobę.

 Dodatkowo, mała miejscowość, w której każdy wie o innych wszystko, a "obcy element", którym jest Salinger, nie jest mile widziany, szczególnie gdy wtyka nos w sprawy, które powinny pozostać w głębi gór. Zapoznając się z kolejnymi mieszkańcami zaczynamy się zastanawiać co mogą mieć wspólnego ze sprawą z przeszłości, co ukrywają, dlaczego kłamią. 

"Istotę zła" trudno zakwalifikować jako książkę należąca do jednego gatunku. Mamy tu oczywiście elementy kryminalne, ale także lekką nutę grozy. Całość dopełnia motyw obyczajowy, pokazane są relacje między naszym bohaterem i jego żoną. Oczywiście, motyw badania zagadki kryminalnej wiedzie prym. Niejednokrotnie może Wam się wydawać, że jej rozwiązanie jest oczywiste i pewne, ale uwierzcie- ja byłam nieco zaskoczona zakończeniem. I to jest właśnie to co kocham i czego wymagam od takiego typu książek- braku oczywistości. Dodatkowo, ta pozycja absolutnie wciąga, a kartki same się obracają. I to od początku do końca! Nie ma momentu na przerwę. Jeśli lubicie tego typu książki to zachęcam Was do przeczytania "Istoty zła".


A możecie ją kupić za 16,90 zł w księgarniach Tak Czytam:




Komentarze

  1. Wiem, że nie ocenia się książki po okładce, ale ona jest PRZEPIĘKNA 😍
    https://the-crime-story.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja przez ciebie zbankrutuję. Najpierw Znachor, teraz to., a wcześniej jeszcze kilka innych pozycji. Koniecznie muszę sięgnąć po tę książkę.
    https://zakatek-ksiazkoholiczki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Na okładkę tej książki już wcześniej gdzieś zwróciłam uwagę, jednak jakoś się nie złożyło żebym ją przeczytała. Myślę, jednak, że jak skończy mi się stosik czytelniczy to z pewnością po nią sięgnę.

    Pozdrawiam!
    recenzje-zwyklej-czytelniczki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Wiem,że będę nią zachwycona :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Karolino, I beg you, justuj ten tekst, bo jak wszystko zlewa się do lewej, to mi cieżko czytać. Proszę <3, wiesz ze cię kocham.
    A co do książki, cieszę się, że się nie zawiodłaś! ja o niej słyszałam dopiero u ciebie, więc wiesz, robisz dobrą reklamę. Choć nie jestem pewna, czy sięgnę, bo to nie moje klimaty. Jednak sądzę, że znajdą się chętni i będą zadowoleni.
    Pozdrawiam <3

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja wiedziałam, że do Ciebie na bloga wchodzić nie wolno, bo za każdym razem mnie przekonujesz do książek, choć na razie próbuję się wygrzebać z tego co mam do przeczytania i potem będę realizować listę, którą sobie powoli tworzę w zeszycie.
    Kupiłaś mnie, wiesz? I od tego typu książek również wymagam zaskakującego zaskoczenia a nie czegoś oczywistego, bo wtedy kryminał naprawdę wiele traci. A skoro tu można się zaskoczyć... to chyba znak, że trzeba tę książkę kupić.

    Pozdrawiam,
    books-hoolic.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. magical.world.of.books10 marca 2018 01:38

    Super recenzja teraz przynajmniej nie muszę się bać zacząć jej czytać. Ja ją kupiłam w Tak czytam i naprawdę byłam zaskoczona ceną z 40 złotych na 16.90 ??? To naprawdę dużo zaoszczędziłam.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

www.come-book.blogspot.com

Popularne posty