Plany na 2018



Gdy czas podsumowań się skończył, przyszła pora na plany na 2018 rok. Plany czytelnicze, oczywiście. Nie chcę czytać na ilość, ale na jakość, dlatego mój challenge ustawiony na goodreads ma tylko znaczenie poglądowe, bo lubię mieć przeczytane książki w jednym miejscu. Nie chcę robić listy "x" książek, które chce przeczytać, bo takie nigdy nie dochodzą do skutku, dlatego ten post nie ma na celu wymienienia wszystkich książek, które chciałabym przeczytać, ale pokazanie poglądowo czym chciałabym się zająć w tym roku.



Chcę wziąć udział w wyzwaniu (niestety nie pamiętam przez kogo utworzonym, przepraszam! Jeśli to czytasz- daj znać, a wspomnę, że to Ty!), które przez swoje kategorie wydało mi się bardzo ciekawe i oryginalne. Do kategorii dopisałam tytuły, które pasują i które mnie interesują. Bo pamiętajcie- w czytaniu nic na siłę!

1. Książka zdobywcy Nagrody Nobla
2. Kolejny tom rozpoczętej serii- Dwór skrzydeł i zguby/ Harry Pottera i Więzień Azkabanu
3. Tomik poezji- jakieś propozycje?
4. Pozycja z listy 100 książek BBC- o dziwo, sporą część tytułów z tej listy mam przeczytaną i to w czasach kiedy byłam w gimnazjum/ liceum i czytałam bardziej ambitne książki niż teraz, ha!- ale chciałabym przeczytać Jane Eyre lub Wichrowe Wzgórza
5. Powieść graficzna/ komiks- Vincent (Barbara Stok)
6. Książka, która zdobyła Pullitzera
7. Zbiór opowiadań- myślałam o Języku Cierni Bardugo lub Rejwachu Grynberga
8. Książka polecana przez znajomego- muszę przyznać, chłopak suszy mi głowę żebym przeczytała Wiedźmina, a ja mocno się przed tym wzbraniam- ale cóż, nowy rok nowa ja!
9. Klasyczny romans- coś Jane Austen
10. Powieść zekranizowana- Znachor- już przeczytana!
11. Książka polskiego autora- Rdza
12. Pierwszy tom serii- Porwana pieśniarka- czeka u mnie na półce już za długo!
13. Reportaż- Żeby nie było śladów
14. Imię/ nazwisko w tytule- Wanda. Opowieść o sile życia i śmierci
15. Wydana w 2018- pewnie pojawi się tu więcej niż jeden tytuł



Dodatkowo, wyzwanie, które mnie bardzo zainteresowało to 12 książek po angielsku (czyli jedna na miesiąc- tutaj link). Jedną pozycję ("The wolf wilder") mam już za sobą, a przede mną kolejne takie jak "The hate u give", "The little princess", "The secret garden", "The keeper of lost things", "One of us is lying". Ale poza tymi tytułami mam w głowię jeszcze mnóstwo innych takich jak chociażby  książki Adama Silvery.




A co do Silvery i jego książek- chciałabym przeczytać pozycję, w którym występuję motyw LGBT. Chciałabym się przekonać, czy te książki serio są dobre, czy po prostu pozytywne opinie wynikają z tematu, gdzie jakakolwiek krytyka może skończyć się falą hejtu (mam nadzieję, że rozumiecie co mam na myśli).

Książki nieprzeczytane- to kolejny cel tego roku. W 2017, w szale jaki towarzyszył mi, gdy zakładałam bookstagrama, moja biblioteczka znacznie się rozrosła. Kupiłam wiele pozycji, bo ktoś mi je polecił, a teraz leżą i czekają, aż znajdę na nie czas. Oczywiście, kupna nie żałuje, ale czasem jest tak, że chcemy przeczytać coś "teraz!", a za pół roku nie jesteśmy już tak bardzo zainteresowani daną pozycją. Nie zmienia to faktu, że wiem, że w końcu przyjdzie mi na nie ochota.

No i  klasyka, jakżeby inaczej! Pozycje, które aktualnie mam w głowie to "Myszy i ludzie", a także "Portret Doriana Greya".


Czy robicie listy książek do przeczytania? Bierzecie udział w jakimś wyzwaniu? A może czytacie to co Wam w ręce wpadnie? Dajcie mi koniecznie znać!

Komentarze

  1. Moja uwagę zwróciły szczególnie książki po angielsku. Skąd je masz? :)

    Pozdrawiam, ksiazkowa-przystan.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Wyzwanie jest z bloga Micha Kultury, też biorę udział w tym roku :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja oficjalnie nie biorę udziału w żadnym wyzwaniu, jednak moim prywatnym jest przeczytanie 100 książek. W tamtym roku się udało i mam nadzieję, iż w tym też się uda.

    https://piesnapunkcieksiazek.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie biorę udziału w wyzwaniach i nie zrobiłam sobie żadnej listy. Na pewno chcę nadrobić kilka serii, których do tej pory nie przeczytałam i chcę też zabrać się za książki, które już od jakiegoś czasu czekają na mojej półce. ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Czym prędzej czytaj biografię Wandy! Jest naprawdę niesamowita :) W wolnym czasie obejrzyj też serial "Himalaiści", dostępny na YT. Odcinki mają po 40 pare minut, więc to niewiele, a jest ich tylko 8. Wśród nich jest jeden odcinek poświęcony Wandzie Rutkiewicz. Polecam z całego serca :)
    Świetna jest też biografia Jerzego Kukuczki :D
    Pozdrawiam i życzę powodzenia w planach :* Dolina Książek

    OdpowiedzUsuń
  6. "Rdza" jest już na mojej półce. Noblistów ostatnio często czytam -zwłaszcza Marqueza w oryginale :) "Myszy i ludzie" są spoko,a "Portret Doriana Greya" wręcz kocham <3 Powodzenia w realizacji planów !

    OdpowiedzUsuń
  7. Twój chłopak dobrze prawi - czytaj "Wiedźmina"! xD Sama chętnie przyłączę się do wyzwania, bo, o wstydzie, przeczytałam dopiero pierwszy tom - ale zaskoczył bardzo pozytywnie. Jane Austen! ♥ "Duma i uprzedzenie" jest cudowne, więc nie wahaj się! To samo "Jane Eyre" i "Wichrowe wzgórza" - idealne, trochę mroczne, intrygujące powieści dla romantyczek (a święcie wierzę w to, że jest nią choć w małej części każda kobieta i nikt mi tego nigdy z głowy nie wybije). Zawsze mi się smutno robi, gdy ludzie mówią - będę czytać po angielsku, a ja nie mogę, bo musiałabym nad jedną stroną ślęczeć pół godziny, echh... Och, ograniczony umysł fanki polszczyzny i wroga języków obcych! Więc podziwiam postanowienie. ;) "Portret Doriana Graya"! ♥ Czytaj koniecznie, piękne, przepiękne dzieło! I mądre nawet. I niegrube. Same pozytywy. xD
    Wyzwań żadnych nie robię, mam tylko jedno bardzo ogólnikowe - czytać z głową: czyli tylko to, co zapowiada się naprawdę, naprawdę dobrze, a nie tylko ok. I więcej klasyki, bo jest cudna! ♥ No i w tym roku mam jeszcze postanowienie nietypowe i tylko częściowo książkowe, żeby w końcu przeczytać całe Pismo święte - na razie tkwię na drugiej księdze.
    Powodzenia ze wszystkimi Twoimi postanowieniami i wyzwaniami! ;D
    Ballady Bezludne

    OdpowiedzUsuń
  8. Tez biorę udział w wyzwaniu, a co do tomiku poezji podobno warto zwrócić uwagę na "Mleko i miod" albo "Chłopcy, których kocham" :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo podoba mi się pomysł 12 książek po angielsku ! Co do Wiedźmina - mnie z kolei namawia do przeczytania mój brat, jednak nie mogę się jakoś przekonać :(

    domciachoo.blogspot.com - zapraszam :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

www.come-book.blogspot.com

Popularne posty