Książki na wakacje 2018



Już są! Wakacje! Pełno czasu na czytanie, leżenie na plaży z książką, wylegiwanie się w łóżku przez długie godziny. Na ten dwu(lub trzy) miesięczny okres laby mam dla Was "kilka" tytułów, które:
1) już czytałam i uważam, że będą idealne na ten czas
2) których nie czytałam, ale:
a) słyszałam o nich dużo dobrego
b) sama z chęcią bym je przeczytała.


Książki postanowiłam podzielić na grupy, aby każdy z Was mógł znaleźć to, na czym mu zależy.

Zacznijmy więc od książek, po które sięgam rzadko, a gdy już to robię- najczęściej ma to miejsce podczas wakacji- MŁODZIEŻÓWKI:

1. "The kissing booth"- na temat filmu słyszałam już różne opinie. Niektórzy zachwalają, inni mówią, że jest raczej słaby i schematyczny. Po opisie jestem przekonana, że to będzie lekka i przyjemna lektura, która być może nie wniesie nic do naszego życia, ale pozwoli nam się zrelaksować. Oby tak było!
2. "Do wszystkich chłopców, których kochałam"- trylogia Jenny Han, w Polsce został wydany tylko pierwszy tom, więc drugi czytałam już w oryginale. Na szczęście wydawnictwo Kobiece postanowiło nam zrobić niespodziankę i wydać po raz drugi historię Lary Jean. Recenzja znajdziecie tutaj.
3. "Listy do utraconej"- czy ktoś mówił, że młodzieżówki muszą być głupawe? Ten tytuł udowadnia, że nie! Recenzja tutaj.
4. "Dotyk Julii"- pierwsza część serii uwielbianej przez wielu! Ja jeszcze nie miałam przyjemności jej czytać, ale już stoi na mojej półce. Opis obiecuje odrobinę fantastyki i dystopijną rzeczywistość. Czy to nie właśnie te dwa elementy są przez nas kochane?
5. "Fanfik" + "Slash" Natalii Osińskiej- z tego duetu czytałam tylko "Fanfik", ale ta polska młodzieżówka z wątkiem LGBT zdecydowanie przypadła mi do gustu! Wszystko jest subtelne, nieschematyczne, a Osińska skutecznie unika stereotypów. Nie mogę doczekać się już sięgnięcia po "Slash". Ah, i te dwie książki można czytać osobno.
6. "Słuchaj swojego serca" Kasie West- to książka, którą będę miała (mam nadzieję) przyjemność dla Was zrecenzować. O West słyszałam pozytywne opinie, jej książki nie są wymagające, są idealną lekturą na plażę. Oby moje pierwsze spotkanie z autorką było wspaniałą wakacyjną rozrywką.
7. Trylogia "Zresetowana" - o tej serii mogliście już czytać na moim blogu. Muszę przyznać, że ta dystopijna młodzieżówka bardzo przypadła mi do gustu.
8. "Okrutna pieśń" i "Mroczny duet"- nie miałam jeszcze przyjemności czytać tych książek, ale cieszą się one dosyć dobrymi opiniami. Może i Wam się spodobają? :)


REPORTAŻE- bo przecież wakacje to nie tylko czas na lekkie lektury. Część z tych tytułów już przeczytałam, kilka z nich już czytam, a inne czytają na przeczytanie.
1. "Missoula. Gwałty w amerykańskim miasteczku uniwersyteckim."
2. "Laleczki skazańców. Życie z karą śmierci."
3. "Przecież ich nie zostawię. O żydowskich opiekunkach w czasie wojny"
4. "Bestia. Studium zła"
5. "Elegancki morderca"
6. "Dwie siostry"
7. "Dziewczyny z Wołynia"- inne książki z tej serii czytałam i byłam zachwycona, myślę, że i ten tytuł mnie nie zawiedzie



KSIĄŻKI PO ANGIELSKU- zaczęłam czytać po angielsku w tym roku w ramach wyzwania Bardziej lubię książki i Rude recenzuje- czyli #12books12months. Na początku roku szło mi dobrze, jednak później ilość nauki zwaliła się na mnie jak lawina. Podczas wakacji będę nadrabiać czytanie po angielsku.

1. "Asking for it" (a jeśli nie czytacie po angielsku to jej polska wersja "Sama się prosiła")- młodzieżówka, która niesie ogromny ładunek emocji i udowadnia, że młodzieżówki też mogą poruszać bardzo ciężkie tematy.
2. "The Wolf Wilder"-  osadzona w carskiej Rosji piękna i poruszająca opowieść. Książka raczej dla dzieci, ale będzie idealna, aby rozpocząć przygodę z czytaniem po angielsku.
3. "The keeper of lost things"
4. "The hate u give"- bardzo głośny tytuł na zagranicznym Booktube. 


ROMANS/ OBYCZAJÓWKA/ ale też książki, dla których nie stworzyłam odrębnej kategorii

1. "Serce ze szkła"- wzruszająca, nieco schematyczna, ale zapewni Wam sporo wzruszeń. Nie czytać w miejscach publicznych!
2. książki Brittainy C. Cherry- nie miałam jeszcze przyjemności czytać książek tej autorki, ale nie spotkałam się jeszcze z negatywnymi opiniami. Wakacje to idealny czas żeby się przekonać czy i mi jej twórczość się spodoba.
3. "Sekretne życie pszczół" + "Czarne skrzydła"- nie jest to seria, ale piszę o tych książkach razem, ponieważ wyszły spod pióra jednej autorki. "Typowe" obyczajówki, które z jednej strony poruszają poważne tematy, a z drugiej czytanie ich jest czystą przyjemnością. Idealne na chłodniejsze letnie dni, aby ogrzać Wasze serce.
4. "Tatuażysta z Auschwitz"
5. "Tajemna historia"- może nie jest to lektura, którą polecałabym czytać na plaży, ale czy wakacje nie są najlepszym czasem na czytanie książek, na które nie ma się czasu w ciągu roku?
6. Seria Maddaddam- Margaret Atwood- jak to ja- przeczytałam drugą część nie mając pojęcia, że to trylogia. Dostałam ją na prezent i zaufałam. Była świetna! Muszę koniecznie nadrobić pierwszą i trzecią część.
7. "Niebo na własność"- niedługo recenzja na blogu. Mam nadzieję, że dostarczy mi ona wielu emocji i wzruszeń.
8. "Strażniczka miodu i pszczół"
9. "Wszystkie kwiaty Alice Hart"
10. "Malarka ptaków"
- trzy ostatnie pozycje przyciągają okładkami i opisami. Nie mam ich jeszcze na swoich półkach, ale wakacyjne miesiące to idealny czas na książkowe zakupy. Może i Was zainteresują.



KRYMINAŁ/ SENSACJA/ THRILLER- musiałam się nieźle zastanowić nad tytułami, które powinny znaleźć się w tym zestawieniu. To wszystko przez jeden problem- książki tego typu najczęściej albo mi się nie podobają, albo są wielkim rozczarowaniem. Udało mi się jednak wybrać kilka tytułów, które mnie zadowoliły, a nawet jeden, którym Was bombarduje na każdym live :)

1. "To, co zostawiła"- jedno słowo: genialna!
2. "Czwarta małpa"
3. "Żmijowisko"- nie słyszałam jeszcze ani jednej złej opinii! Przyznam szczerze, że "Żmijowisko "mnie kusi
4. "Dom bez klamek"- bo czy wydawnictwo Czarne wydało kiedyś słabą książkę?
5. "Nocny film"- czyli książka czytana razem z Rude Recenzuje w lipcu.


FANTASTYKA/ SCIENCE FICTION- tak jak w przypadku poprzedniej kategorii, wybór książek nie był dla mnie łatwy. Tak jak kryminały często mnie zawodzą, to książki fantasy najczęściej sprawiają, że nie mogę się od nich oderwać. Jednak dopiero niedawno zaczęłam po nie sięgać, więc tytułów, które mogę Wam polecić, ponieważ już je czytałam, będzie niewiele.

1. "Illuminae" + "Gemina"- pierwsza część stoi na mojej półce, druga już zamówiona. Przez to, że książka nie jest napisana "zwykłym" językiem, nie chciałam po nią sięgać podczas
2. Terry Pratchett- autor znany i lubiany przez wielu. Miałam przyjemność czytać "Pomniejsze bóstwa" i język Pratchetta mnie zachwycił.
3. "Kosiarze"
4. "Nibynoc"
5. "Porwana pieśniarka", chociaż może ten tytuł powinnam zamieścić w kategorii młodzieżówki.
6. "Czerwona siostra"- książka, którą zauważyłam przeglądając bookdepository, zagraniczne wydanie ma piękną okładkę, przeczytałam opis i wrzuciłam do koszyka. A później okazało się, że została wydana u nas! Pokładam z niej duże nadzieje i mam nadzieję, że mnie oczaruje.
7. "Wiedźmin"- nie czytałam, ale po zachwytach... wszystkich (w szczególności mojego Krzyśka, który bardzo nalega żebym w końcu zaprzyjaźniła się z Sapkowskim)
8. "Gra o tron"- seria idealna dla miłośników rozbudowanego świata, tajemniczych zdarzeń i wielu wątków.


KOMIKSY
1. "Maus"- świetny komiks nagrodzony Pulitzerem. Coś genialnego, o czym mówiłam Wam już wielokrotnie.
2. "Giant days"- mamy wakacje, ale ten komiks o studiach wprawi w Was genialny humor.
3. "Paper girls"- czyli komiks dla fanów "Stranger things"!

KLASYKI
1. Książki Jane Austen- dla mnie najlepsza lektura na plażę. Już kilka razy spaliłam się na czerwono, bo tak wciągnęły mnie historie tworzone przez Austen.
2. "Znachor"- koniecznie!
3. "Portret Doriana Graya"
4. "Myszy i ludzie" - dwóch ostatnich pozycji jeszcze nie czytałam, ale jest to mój must na te wakacje!


Jakie książki Wy polecilibyście na wakacje? Lekką młodzieżówkę czy może wciskającą w fotel powieść kryminalną?

Komentarze

  1. Jak widzę jak masz bardzo pokaźny stosik. Jestem w szoku, ja niestety nie dałabym rady tyle przeczytać. Dochodzą do tego recenzenckie i jest klapa.
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie:
    https://okularnicaczyta.blogspot.com/2018/06/mirror-mirror-cara-delevingne-oraz.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To nie mój stosik wakacyjny, spokojnie. A co do wymienionych książek- niektóre już przeczytałam, niektóre mam zamiar przeczytać, ale nie wszystkie podczas wakacji :)

      Usuń
  2. OMG ZNACHOR TAK. Okrutną pieśń też będe czytać. Nocny film jest ZAJEBISTY, KAROLINA. Jest tak chory, wciągający iiiiiii wow. Spodoba Ci się znając twój gust.
    A Cherry ma naprawdę świetne książki, jeśli chodzi o romanse. Wzruszają, poruszają ważne tematy i te dialogi nie sią głupie. Rozumiesz o co mi chodzi. Są błyskotliwe, zabawne. poruszające. Polecam. <3
    pozdrawiam,
    polecam-goodbook.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Super propozycje,"Portret Doriana Graya" to jeden z moich ukochanych klasyków ❤

    OdpowiedzUsuń
  4. Czytałam "The kissing booth" i dla mnie to był przeciętny film. Może nie tyle schematyczny, co po prostu nie prezentował sobą nic nadzwyczajnego. Dlatego też nie skuszę się na lekturę książki :/

    OdpowiedzUsuń
  5. Ojej, jak tego dużo :) "Dar Julii już za mną i jestem zachwycona całą tą książką, którą zresztą uważam za jedną z najlepszych przeczytanych przeze mnie dystopii.
    Wszystko w twoim poście jest naprawdę świetne, ale brakuje mi autorów tych książek, które wymieniałaś ;)

    Pozdrawiam, Dominika

    https://oddychajaca-ksiazkami.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Właśnie jestem w trakcie czytania Okrutnej pieśni i na razie mi się podoba, ale czekam, aż coś w tej książce powali mnie na kolana. Bardzo chciałabym przeczytać The Hate You Give, najlepiej właśnie w oryginale, bo wydaje mi się, że taką powieść będzie się dobrze czytało po angielsku. Illuminae wspominam bardzo dobrze i koniecznie muszę zaopatrzyć się w Geminę :)

    Pozdrawiam cieplutko!
    BOOKS OF SOULS

    OdpowiedzUsuń
  7. "Strażniczka miodu i pszczół" jest cudowna - na wakacje idealna! :) Polecam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo ciekawie to zostało opisane. Będę tu zaglądać.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

www.come-book.blogspot.com

Popularne posty